• Absolwenci ZSE-U

    Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych

    im. Fryderyka Chopina

    w Żychlinie

     

    PROFIL ABSOLWENTA

     

    1) sfera rozwoju intelektualnego:

    • mogący posiąść wiedzę i umiejętności zakreślone programem szkoły w stopniu, na jaki pozwalają jego zdolności i predyspozycje;
    • umiejący wykorzystać różne źródła technik naukowych;
    • stosujący wiedzę w praktyce;
    • potrafiący poprawnie posługiwać się językiem ojczystym;
    • świadomy siebie i stadium własnego rozwoju;
    • zdolny do przygotowania się do egzaminu maturalnego i egzaminów zawodowych;
    • zdolny do skutecznego pozyskiwania informacji ze wszelkich dostępnych źródeł;
    • określający swoje zainteresowania;

     

    2) sfera rozwoju duchowo – emocjonalnego:

    • mający wysokie poczucie estetyki;
    • umiejący podejmować decyzje;
    • wyrażający niezgodę na przemoc i reagujący na nią;
    • uczciwy wobec siebie samego;
    • posiadający umiejętność autoprezentacji, budowania własnej wartości, pokonywania stresu;
    • empatyczny;
    • znający własne uzdolnienia i ograniczenia;
    • rozumiejący światopogląd kulturowo odmiennego człowieka, szanujący wierzenia, religie, wartości i tabu drugiego człowieka;
    • odróżnia dobro od zła;
    • dojrzały emocjonalnie;

     

    3) sfera rozwoju moralno – społecznego:

    • łatwo nawiązujący kontakty;
    • przejawiający emocjonalny stosunek do problemów ludzi;
    • wrażliwy na otoczenie społeczne;
    • obiektywny i tolerancyjny;
    • mający poczucie odpowiedzialności moralno – społecznej;
    • w pracy przyjmujący właściwe postawy etyczne;
    • świadomy pełnej zdolności do czynności prawnych, jaką posiadają pełnoletnie osoby fizyczne;
    • orientujący się w problematyce stereotypizacji, dyskryminacji;
    • wdrażany do samorządności;
    • podejmujący działania na rzecz ubogich, niepełnosprawnych, odrzuconych;

     

    4) sfera rozwoju fizycznego:

    • zachowujący higieniczny tryb życia;
    • unikający nałogów, świadomy ich niszczącej siły;
    • dbający o stan zdrowia;
    • przejawiający zachowania proekologiczne;
    • zdolny do pozytywnego myślenia;

     

    5) sfera rozwoju zawodowego:

    • charakteryzujący się praktycyzmem;
    • zaangażowany w pracę;
    • przygotowany do radzenia sobie w sytuacjach trudnych, takich jak: bezrobocie, problemy zdrowotne, adaptacja do nowych warunków i mobilności zawodowej;
    • przygotowany do wejścia na rynek pracy;
    • dobry organizator pracy;